Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-24T16:37:44+01:00
Mieszko przyjął chrzest z kilku istotnych powodów. Wiedział, że przyjęcie chrześcijaństwa przyniesie mu równorzędne stanowisko z innymi władcami, zapobiegnie przymusowej misji chwystianizacyjnej ze strony Niemiec, wzmocni politykę państwa, umożliwi dostęp do kultury i nauki chrześcijańskiej Europy, wykształceni duchowni pomogą w administracji i dyplomacji a także wiele innych.


pozdro ;)
16 4 16
2010-03-24T16:46:41+01:00
Mieszko I przyją chrzest ,aby polska nie była pogańska i był jeszcze inne powody takie jak :nawiązanie sojuszu z Czechami , zmniejszenie wpływów niemieckich oraz umocnienie swojej władzy przez kościół.
10 3 10
2010-03-24T17:26:51+01:00
Dlatego że chciał aby niewolnicy nie musieli być bici aby polska była bezpieczna
17 2 17