Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-24T16:43:02+01:00
Obliczam bok trójkąta.
h=a√3/:√3
h/√3=a
2√3:√3=2cm
Obliczam obwód trójkąta.
Obw.=3*2cm=6cm
Obliczam pole trójkąta.
P=a kwadrat√3/4
P=2cm2√3:4
P=4cm2√3:4
P=2√3cm2
2010-03-24T16:45:31+01:00
H=a√3/2
2√3=a√3/2 /*2
4√3=a√3 /:√3
4√3/√3=a
a=4 cm
a-dlugosc boku

obw= 3*a = 3*4 = 12cm
Pole=a²√3/4=16√3/4=4√3cm²
2010-03-24T16:50:55+01:00
H=2√3cm

P=a(do kwadratu)√3:4
Obw=3a

h=a√3:2

2√3cm=a√3:2 /mnożymy obustronnie przez 2
4√3cm=a√3 / dzielimy obustronnie przez √3
4cm=a

podstawiamy do wzorów:
P=4cm(do kwadratu)√3:4=16√3cm:4=4√3cm2

Obw=3*4=12cm