Aleksander pojechał na wakacje nad morze samochodem. Tata Aleksandra jechał ze średnią prędkością 48km/h. Po trzech godzinach jazdy zatrzymali się na lody. Przerwa w podróży trwała 35 minut. Dotarli8 na miejsce po 5h i 10 min. Oblicz ile kilometrów przejechali,aby dostrzec na miejsce?

Za pierwszą dobrą odpowiedź daje naj :*
z goryy dziękuje ;****

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-24T16:41:35+01:00
48km/h.
5h i 10 min - 35 min = 4h i 35 min
48km * 4 i 35/60 = 220km
odp: Przejechali 220km.
1 5 1
2010-03-24T16:47:00+01:00
48km/h*3h=144km
5godz 10 min- 3godz= 2godz 10 min
2godz 10 min- 35min=1godz35min
1godz*48km/godz=48km
48km-60min
x-35min

48km*35min
x=------------------ = 28 km
60min

144km+28km+48km=220km

Przejechali 220 km.
1 5 1