Wypisz te cechy budowy ciała wielbłąda, dzięki którym możesz on żyć w warunkach pustynnych.
a
b
c

Ułóż kilkuzdaniowy opis życia i pracy mieszkańców pustyni. Wykorzystaj zamieszczone niżej wyrazy, stosując je w odpowiedniej formie.
beduin, oaza, koczownik, pasterstwo,woda, wielbłąd, handel, ropa naftowa, rzemiosło, rolnictwo, palma daktylowa,transport.

Proszę o szybką odpowiedz!!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-24T16:42:28+01:00
- sierść zapewnia mu ciepło podczas chłodu a w upał chroni go przed promieniowaniem słonecznym - stopy, płaskie dwupalczaste zapobiegają zapadaniu się w piasek - długie rzęsy i ruchliwe nozdrza chronią go przed piaskiem - ma możliwość regulowania temp. ciała - w garbach magazynuje wodę
8 3 8
2010-03-24T16:44:05+01:00
Moim zdaniem będą to garby wielbłąda ponieważ w nich gromadzi wodę na zapas chyba tez kopyta i ogólna postawa wielbłąd która mu umożliwia poruszanie się po pustyni
4 3 4