Nazwij środki poetyckie :

sosenka
smutny dzień
rośliny proszą o deszcz
brylantowy deszczyk
myśleć o niebieskich migdałach
czarny niby noc
pięknowłosa panna
Marek zbladł jak ściana
kukułka kuka
drzewa się cieszą
rzucać gromy
smukła postać łopata ryje w ziemi
niepotrzebny deszcz
gwiazda ma jedno oko
słonko tańczy na niebie
burak mruczy cichutko
szeleszczące
chmura uśmiecha się
wtrącać swoje trzy grosze
chrupało mleko
gospodarz czapką zakrywa dziurę w chmurach
gwiazdy do mnie mrugają
róza z fiołkiem podaje sobie dłonie
człowiek o zajęczym sercu
mieć wilczy apetyt

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-24T16:44:58+01:00
Sosenka---zdrobnienie
smutny dzień---epitet
rośliny proszą o deszcz---uosobienie
brylantowy deszczyk---epitet
myśleć o niebieskich migdałach--przenośnia
czarny niby noc---porównanie
pięknowłosa panna----epitet
Marek zbladł jak ściana---porównanie
kukułka kuka---uosobienie
drzewa się cieszą--zdrobnienie
rzucać gromy---przenośnia
smukła postać łopata ryje w ziemi---uosobienie
niepotrzebny deszcz---epitet
gwiazda ma jedno oko---przenośnia
słonko tańczy na niebie---uosobienie
burak mruczy cichutko---uosobienie
szeleszczące---onomatopeja
chmura uśmiecha się----uosobienie
wtrącać swoje trzy grosze---przenosnia
chrupało mleko---przenosnia
gospodarz czapką zakrywa dziurę w chmurach----przenosnia
gwiazdy do mnie mrugają---uosobienie
róza z fiołkiem podaje sobie dłonie---uosobienie
człowiek o zajęczym sercu----przenosnia
mieć wilczy apetyt---przenosnia
2010-03-24T16:48:11+01:00
Sosenka - zdrobnienie
smutny dzień - epitet
rośliny proszą o deszcz - uosobienie
brylantowy deszczyk - epitet
myśleć o niebieskich migdałach - frazeologizm
czarny niby noc - porównanie
pięknowłosa panna - epitet
Marek zbladł jak ściana - porównanie
drzewa się cieszą - ożywienie
rzucać gromy - frazeologizm
niepotrzebny deszcz - epitet
gwiazda ma jedno oko - frazeologizm
słonko tańczy na niebie - ożywienie
burak mruczy cichutko - ożywienie
szeleszczące - wyraz dźwiękonaśladowczy
chmura uśmiecha się - ożywienie
wtrącać swoje trzy grosze - frazeologizm
chrupało mleko - frazeologizm
gospodarz czapką zakrywa dziurę w chmurach - frazeologizm
gwiazdy do mnie mrugają - ożywienie
róża z fiołkiem podaje sobie dłonie - uosobienie
człowiek o zajęczym sercu - epitet
2010-03-24T16:50:57+01:00
HEJ

sosenka- zdrobnienie
smutny dzień-orzywienie
rośliny proszą o deszcz- personifikacja
brylantowy deszczyk- porównanie
myśleć o niebieskich migdałach- przenośnia
czarny niby noc-personifikacja
pięknowłosa panna- porównanie
Marek zbladł jak ściana-porównanie
kukułka kuka- epitet
drzewa się cieszą- animalizacja ale nie jestem pewna
rzucać gromy-epitet
smukła postać łopata ryje w ziemi-animalizacja
niepotrzebny deszcz-nie wiem
gwiazda ma jedno oko-animalizacja
słonko tańczy na niebie-animalizacja
burak mruczy cichutko-animalizacja
szeleszczące
chmura uśmiecha się-animalizacja
wtrącać swoje trzy grosze-przenośnia
chrupało mleko- animalizacja
gospodarz czapką zakrywa dziurę w chmurach- przenośnia
gwiazdy do mnie mrugają-animalizacja
róza z fiołkiem podaje sobie dłonie- personifikacja
człowiek o zajęczym sercu- przenośnia
mieć wilczy apetyt- przenośnia
Pozdr:)