Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-24T16:45:34+01:00
Z 1 kwasu bedziesz mial 1,8kg substancji i 1,2 kg wody
Z 2 kwasu bedizesz mial 1kg substancji i 1kg wody

czyli Cp= 2,8/ 2,8+2,2=2,8/5=5.6/10=0,56=56%
1 1 1
2010-03-24T16:57:43+01:00
Cp= ms/mr × 100%
ms- masa substancji
mr- masa roztworu
R1
60%- stężenie
3 kg= mr
ms= 60%×3= 0,63= 1,8 kg
R2
50%- tężenie
2 kg= mr
ms= 0,5×2= 1 kg

Cpc= (ms1+ms2÷mr1+mr2) × 100%
Cpc= (1,8+1÷ 2+3)100%
Cpc= (2,8÷5)100%= 56%
1 5 1