Matematyka z Plusem 1
1 Gim.
Dział:Równania i Nierówności.
Temat:Przekształcanie wzorów.
3 Przykłady


zad.7 str.198
g) g=2 - 1/k
h) h=ka2+k
i) i=a/2 + 2/k

Proszę O rozwiązanie Tych Równań.!
Oto są odp.
g) k = 1/2-g
h) k= k/a2+1
i) k=4/2i-a

Tak Wam Powinno wyjśc nie inaczej.!
Daje Naj>!!;**Za rozwiązanie;)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-24T17:17:58+01:00
G) g=2-1/k / *k
gk= 2k-1
1= 2k-gk
1=k(2-g) /:(2-g)
1/(2-g)=k

h) h=ka2+k
h=k(a2+k) /: (a2+k)
h/(a2+k) =k
k=h/(a2+1)

i) i=a/2+2/k /*2k
2ki=ak+4
-4=ak-2ki
-4=k(a-2i) /: (a-2i)
-4/(a-2i)=k

Przepisałam to z mojego starego zeszytu do matematyki a zadanie robiliśmy na lekcji, więc powinno być ok.
2010-03-24T18:22:42+01:00
G)
g = 2-1/k |*k
gk = 2k-1
2k-gk = 1
k(2-g) = 1 |:(2-g)
k = 1/(2-g)

h)
h = ka²+k
h = k(a²+1)
k(a²+1) = h |:(a²+1)
k = h/(a²+1)

i)
i = a/2+2/k |*2
2i = a+4/k |*k
2ik = ak+4
2ik-ak = 4
k(2i-a) = 4 |:(2i-a)
k = 4/(2i-a)
1 5 1