Hej do zrobienia mam Powturkę z plusem dla klasy 6 szkoły podstawowej zestaw zadań nr.7
proszę o wykonanie tych zadań będę bardzo bardzo wdzięczna
główne szczegóły dotyczące zadań

,,Fantazja''


SKŁADNIKI NA CIASTO:
-250 ml wody
-125g masła
-18dag mąki pszennej
-6 jajek
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia

SKŁADNIKI NA KREM
-3 szklanki mleka
-15 dag cukru pudru
-375 g masła
-1 cukier waniljowy
-4 dag mąki pszennej
-5 dag mąki ziemniaczanej
-4 jajka

PRZYŻĄDZENIE
-ciasto
Masło rozpuścić w garnku,dolać wodę,doprowadzić do wrzenia.Wsypać mąkę i chwillę ucierać do powstania gęstej masy.Następnie wbić jajka i miksować.Gotową masę rozłożyć na dwie blachy o wymiarach,3,2dm x 2,4 dm uprzednio wysmarowane tłuszczem i obsypane kaszą manną lub bułką tartą.Wstawić je do piekarnika nagrzanego to temperatury 200*C i piec przez 35 minut.

-krem
Zagotować 2 szklanki mleka z cukrem pudrem i cukrem waniljowym.Pozostałą szklankę mleka zmiksować z jajkami i mąką,po czym wlać do gorącego mleka.Gotować 2 minuty,energicznie mieszając.Masło utrzeć dodając po trochę ostudzoną masę.Przełożyć placki ciasta przygotowanym kremem.Ciasto można polać czekoladą lub musem truskawkowym.


I TERAZ ZADANIA:):)


1 zadanie
Ile masła trzba kupić,aby zrobić ciasto ,,Fantazja''
a)125g
b)375g
c)500dag
d)50dag

2 zadanie
Na blachach przygotowanych do włożenia ciasta ''fantazja'' nie powinnien znaleźć się następującu składnik
a)tłuszcz
b)cukier
c)bółka tarta
d)kasza manna

3.zadanie
Jedna szklanka ma pojemność 1/4 lira(chodzi mi o ułamek)
Jeden litr to 1000 mililitrów.Ile mililitrów mleka potrzeba do przygotowania kremu?
a)75ml
b)34ml
c)0,75ml
d)750ml

3

Odpowiedzi

2010-03-24T16:49:32+01:00
1) d)
2) b)
3) d)
bo 1/4 l ma jedna szklanka
bo 3/4l mają trzy szklanki
3/4 * 1000 = 750 ml
:)
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-24T16:49:41+01:00
1 125+375=500g=50dag d)

2 cukier

3 3 szkl. mleka, czyli 3*1/4=3/4 l=0,75 l=750 ml

d)
1 1 1
2010-03-24T16:54:00+01:00
1.375 g masła
2.cukier
3.75 ml
4 2 4