Odpowiedzi

2010-03-24T16:53:02+01:00
1 kąt = 100 stopni
miara kątów wew. = 360 stopni
100 stopni * 2 = 200 stopni
360 - 200 = 160
160 : 2 = 80
miary kątów:
1 kąt = 100 stopni
2 kąt = 100 stopni
3 kąt = 80 stopni
4 kąt = 80 stopni

spr. 80 + 80 + 100 + 100 = 360 ;)
8 4 8
2010-03-24T16:53:26+01:00
Miara wszystkich kątów = 360 stopni

Romb ma 4 kąty : a,a i b,b , czyli 2a i 2b

a=100
2a=200

360-200=160
2b=160
b=80 stopni

Miary kątów wew. rombu to : 100, 100 , 80, 80.

:))
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-24T16:53:42+01:00
Suma miar kątów w czworokącie (również w rombie) wynosi 360°
Skoro jeden ma 100° to ten który jest na przeciwko niego też ma 100°.
A więc:
360° - (100°*2) = 360° - 200° = 160°
Pozostałe dwa kąty mają 160°, a więc jeden ma:
160° : 2 = 80°

Odp: Kąty wewnętrzne w tym rombie mają miary: 100°,80°,100°,80°.

POZDRAWIAM . ;-))
9 4 9