Odpowiedzi

2010-03-24T17:05:12+01:00
Szukane:
ms=?
mH2O=?

Dane:
mr=200g
Cp=15%

Cp=ms*100%/mr

15gs --- 100g roztworu
x gs --- 200g r-ru
x=30gs ---> tyle gramów soli jest potrzebne

mH2O=mr-ms=200g-30g=170g -> tyle potrzeba wody.
18 4 18
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-24T17:12:25+01:00
Oblicz,ilu gramów soli kuchennej i ilu gramów wody należy użyć,aby otrzymać 200g roztworu 15-procentowego.

Dane:
mr [masa roztworu] = 200g
Cp [stężenie procentowe] = 15%

Szukane:
mw [masa wody] = ?
ms [masa substancji] = ?

Cp = (ms × 100%) ÷ mr
[przekształcenie wzoru]
Cp = (ms × 100%) ÷ mr / :mr/100%
ms = (Cp × mr) / 100%
ms = (15% × 200g) / 100%
ms = 30 g

mr = ms +mw
200g = 30g + mw
-mw = 30g - 200g
-mw = -170g / × (-1)
mw = 170g

Odp. : Należy użyć 30 g soli kuchennej i 170 g wody,aby otrzymać 200g roztworu 15-procentowego.
26 4 26