`1).Zapisz i rozwiąż odpowiednie równania.
a.liczba o 15 większa od x jest równa 70.
b.liczba 87 jest 2 razy większa od liczby x.
c.liczba 3 razy mniejsza od x jest równa 12.
d.liczba o 5 większa od x i dwukrotność liczby x+1 sa równe.

`2).Rozwiąż równania:
a.x/2=2/5(4-x)-4
b.2x-1/5-x-2/2=0,7x
c.2x-(3x+5/4)=-1/4x-1

`proszę o szybką odpowiedź.;]
mam to na jutro ;/.
`z góry dziękuję ;*.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-24T17:14:41+01:00
ZADANIE 1.
a.
15 + x = 70
x = 70 - 15
x = 55

b.
2x = 78/:2
x = 39

c.
x/3 = 12/*3
x = 36


d.
x + 5 = 2(x+1)
x + 5 = 2x + 2
x - 2x = 2 - 5
-x = -3/(-1)
x = 3

ZADANIE 2.
a.
x/2=⅖(4-x)-4
x/2 = ⁸/₅ - ⅖x - 4 / *10
5x = 16 - 4x - 40
5x - 4x = -24
x = -24

b.
Nie mogłam się rozczytać zbytnio , bo nie wiem czy tam gdzie pisze -2/2 , to czy chodzi o to że to jest -1 ?
Napisz do mnie teraz ten przykład jeszcze raz na priva , to dopóki siedzę na zadane.pl to Ci go zrobię ; - ))

c.
2x-(3x+5/4)=-1/4x-1
2x - 3x - ⁵/₄ = -¼x - 1
-x + ¼x = -1 + 1¼
-¾x = ¼ /:(-¾)
x = -⅓

POZDRAWIAM . ; - ))
1 5 1
2010-03-24T17:32:03+01:00
1).
a. x+15=70
x=70-15
x=55

b. 2x=87|:2
x=43,5

c. x/3=12|: 1/3
x= 36

d. x+5= 2(x+1)
x+5=2x+2
x-2x=2-5
-x=-3|: (-1)
x= 3

`2).
a.x/2=2/5(4-x)-4
1/2x=1 3/5- 2/5x -4
9/10x= -2 2/5 |: 9/10
x= - 2 2/3

b.2x-1/5-x-2/2=0,7x
2x-x-0,7x=1+ 1/5
0,3x= 1 1/5|:0,3
x=4

c.2x-(3x+5/4)=-1/4x-1
2x-3x- 5/4= - 1/4x-1
2x-3x+ 1/4x= -1+ 5/4
-0,75x= 1/4 |: (-0,75)
x= - 1/3
1 4 1