W klasie 1a było 10 chłopców i 12 dziewcząt. Potem do klasy zapisało
się jeszcze 3 chłopców.
a) Ile procent chłopców było w klasie na początku, a ile potem?
b) O ile punktów procentowych zwiększyła się liczba chłopców?
c) O ile procent zwiększyła się liczba chłopców?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-29T08:57:51+01:00
Wszystkich uczniow było 10+12= 22

a)

na poczatku mamy
22 osoby to 100%
10 to x%
z proporcji mamy

x%= 10 razy 100%/22=45%

pozniej bylo wszystkich o 3 osoby wiecej czyli 25

25 to 100%
13 to x%
x%=13 razy 100%/25=52%
c)
liczba chłopców zwiększyła się o 30 %, bo

10 chlopcow to 100%
3 to x%
x%=3 razy 100%/10=30%
b) liczba chłopcow zwiekszyla sie o 7 punktow procentowych

(52-45)=7
2009-10-29T10:13:01+01:00
10+12=22=100% a]22=100% 10=x% →x=10×100:22 x≈45,45% stanowili chłopcy na początku zad.b]10+3=13 chłopców 22+3=25 liczba uczniów w klasie potem 25=100% 13=x%→x=13×100:25=52%-45,45%=6,55% o tyle punktów % wzrosła liczba chłopców zad.c] 10=100% 13=x% →x=13×100:10=130%-100%=30% liczba chłopców zwiększyła sie o 30% pozdrawiam