Jeżeli dwa przeciwległe boki pewnego kwadratu przedłużymy o 8cm, a dwa pozostałe skrócimy o 2cm, to obwód czworokąta zwiększy się dwukrotnie.Oblicz dlugość boku kwadratu. (trzeba to zrobić z analizą zadania ,ułozyc równanie i rozwiązanie)

3

Odpowiedzi

2010-03-24T17:00:24+01:00
a to długość boku kwadratu.

2(a+8)+2(a-2)=2*4a /:
a+8+a-2=4a
2a=6
a=3

Odp: Długość boku kwadratu wynosi 3cm.
45 3 45
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-24T17:07:36+01:00
X - długość boku kwadratu
4x - obwód kwadratu
x + 8 - jeden bok czworokąta
x - 2 - drugi bok czworokąta
2 razy 4x = 2(x + 8 + x - 2)
8x = 2(2x + 6)
8x = 4x + 12
8x - 4x = 12
4x = 12
x = 12/4 = 3 cm
odp
bok kwadratu ma długość 3 cm
121 4 121
2010-03-24T17:07:44+01:00
A - długość boku kwadratu
L - obwód kwadratu
L = 4*a
a+ 8 - długość prostokąta
a - 2 - szerokość prostokąta

L1 - obwód prostokąta
L1 = 2*(a +8) + 2*(a -2)
Ponieważ L1 = 2 L
zatem mamy
2a + 16 + 2a - 4 = 2*4*a
4a + 12 = 8 *a
8*a - 4*a = 12
4*a = 12
a = 3
Odp. Bok tego kwadratu ma długość 3 cm.
39 3 39