Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-29T09:18:21+01:00
Te liczby to: x, x + 1, x + 2, x + 3, x + 4

Suma to: x + (x + 1) + (x + 2) + (x + 3) + (x + 4) = 5 x + 10 = 5(x + 2)

Ten iloczyn jest podzielny przez 5: 5(x + 2) / 5 = x + 2

Pozdro))
2009-10-29T10:46:44+01:00
X+(x+1)+(x+2)+(x+3)+(x+4)=5x+10=5(x+2)

Iloczyn 5(x + 2) jest podzielny przez 5. :)
2009-10-29T13:48:47+01:00
Kolejne liczby naturalne to
n
n+1
n+2
n+3
n+4
ich suma to 5n +10 = 5(n+2) jednym z czynników jest 5 więc suma pięciu kolejnych liczb naturalnych jest podzielna przez 5