Darek przeszedł 100 m po płaskim terenie, wykonując 120 kroków, a pokonując taki sam dystans pod górę, wykonał 130 kroków. O ile krótsza była średnia długość kroku Darka w marszu pod góre w porównaniu z marszem po płaskim terenie?

a) 1/5 m
b) 1/12 m
c) 13/120 m
d) 5/78 m

Dam naj ;)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-24T17:05:29+01:00
120 kroków po płaskim terenie to 100 m, czyli średnia długość 1 kroku po płaskim terenie to 100:120 = 10/12 m = 5/6 m
10 kroków w górę to 100 m, czyli średnia długość 1 kroku w górę to 100:130 = 10/13 m

5/6 m - 10/13 m = 65/78 - 60/78 = 5/78 m

Odp. Średnia długość kroku Darka w marszu pod górę w porównaniu z marszem po płaskim terenie była krótsza o 5/78 m.

5 5 5
2010-03-24T17:06:26+01:00
120 kroków po płaskim terenie to 100 m, czyli średnia długość 1 kroku po płaskim terenie to 100:120 = 10/12 m = 5/6 m

10 kroków w górę to 100 m, czyli średnia długość 1 kroku w górę to 100:130 = 10/13 m

5/6 m - 10/13 m = 65/78 - 60/78 = 5/78 m

Odp. Średnia długość kroku Darka w marszu pod górę w porównaniu z marszem po płaskim terenie była krótsza o 5/78 m.
7 3 7