Odpowiedzi

2010-03-24T17:12:36+01:00
√32


32]2 \
2
16]2 /

8]2 \
2
4]2 /

2]2

1

wychodzi ze √32 jest rowny 4√2
tak jest poprawnie a nie 16√2
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-24T17:13:28+01:00
Pierwiastek z 32
szukasz takich liczb z których po pomnożeniu przez siebie otrzymasz 32 i żeby z jednej z nich można było wyciągnąć pierwiastek ( czyli taką liczbę która można otrzymać przez pomnożenie dwóch takich samych liczb) czyli w tym przypadku piszesz pod pierwiastkiem 16 * 2 = wyciągasz 4 przed pierwiastek, a pod pierwiastkiem 2