Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-24T17:17:55+01:00
Dane:
m = 900kg
v = 100km/h ≈ 28m/s
t = 10s

Szukane:
F = ?
a = ?

Wzory:
a = Δv/Δt
F = ma

a = 28m/s : 10s
a = 2,8 [m/s × 1/s]
a = 2,8 m/s²

F = 900kg × 2,8 m/s²
F = 2520 N = 2,52 kN

Odp.: Siła działająca na samochód wynosi 2,52 kN .
1 5 1
2010-03-24T17:21:03+01:00
M=900kg
v=100km/h=100*1000m/3600s≈28m/s
t=10s

F=a*m
a=v/t
a=28m/s*/10s
a=2,8m/s²
F=2,8m/s²*900kg
F=2520N