Odpowiedzi

2010-03-24T17:20:58+01:00
1.Znajdź liczbę x, dla której:
a)wartość wyrażenia 1 - 5x jest równa -9,
1-5x=-9
-5x=-9-1
-5x=-10 /:(-5)
x=2

b)wartość wyrażenia 6x + 7 jest równa wartości wyrażenia 1 - 5x
6x+7=1-5x
6x+5x=1-7
11x=-6 /:11
x=-6/11
2010-03-24T17:22:05+01:00
A)1-5x=-9
-5x=-9-1
-5x=-10/:-5
x=2
b)6x+7=1-5x
6x+5x=1-7
11x=-6/:11
x=-0,5(45)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-24T17:26:33+01:00
A)
1-5x=-9
-5x = -9-1
-5x = -10/ (/-5)
x= (-10) / (-5)
x=2

sprawdzenie:
1(-5*2)=-9
1-10=-9

b)6x+7=1-5x
6x+5x=1-7
11x=-6 /11
x=6/11 (sześć jedenastych)