Pan Kowalski wpłacił do banku 2000 zł na konto, którego oprocentowanie wynosi 4% w stosunku rocznym. Jaką kwotę będzie miał pan Kowalski po roku, a jaką po dwóch ltach, jeżeli w tym czasie nie będzie wpłacał ani wypłacał zadnych pieniędzy i oprocentowanie się nie zmieni??


Bardzo proszę o szybką odpowiedz.

Z góry dziękuje

3

Odpowiedzi

2010-03-24T17:24:27+01:00
2000 + 4/100*2000 = 2080 po roku
2080 + 4/100*2000 = 2163,2 po dwóch latach
20 4 20
2010-03-24T17:25:13+01:00
2000- 100%
x-104%
100x=208000
x=2080
po roku

2080-100%
x-104%
100X=216320
x=2163,20
po dwóch latach
18 4 18
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-24T17:28:21+01:00
4% * 2000zł = 4/100 * 2000zł = 80zł
2000zł + 80zł = 2080zł -> tyle będzie miał po roku

4% * 2080zł = 4/100 * 2080zł = 83,20zł
2080zł + 83,20zł = 2163,20zł -> tyle będzie miał po 2 latach
31 4 31