Odpowiedzi

2010-03-24T17:52:37+01:00
Hormony są wydzielane z gruczołów bezprośrednio do krwi. Z krwią trafiają do wszystkich komórek ciała, ale działają tylko na wybrane komórki- komórki, które posiadają specjalne receptory tzw. "chwytniki hormonów" z którymi hormon się wiąże.
15 4 15
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-24T17:55:37+01:00
Hormon trafia tam gdzie ma trafić bo na powierzchni komórek są receptory i tylko wybrany rodzaj hormonu pasuje do receptora. (jak trudne do zrozumienia to można to przyrównać do klucza i do dziurki od niego przecież tylko jeden klucz pasuje do wybranej dziurki xD )
11 3 11