Dorosli za bilet wstepu do ZOO płacą 11zł. Cena biletu dla dzieci stanowi połowe ceny biletu dla doroslego. W niedziele ZOO odwiedzilo 1200 osób.
wydały one na bilety 9350zł. ile dzieci w tym dniu było w ZOO?
Prosił bym o rozwiązanie z jedną niewiadomą

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-24T17:45:14+01:00
X - ilość dzieci
11 zł- cena dla dorosłych
1/2 * 11 zł - cena biletu dla dzieci
1200 - ilość osób w ZOO
9350 zł - łączna wartość sprzedanych biletów
1200 - x - liczba dorosłych

(1200-x)*11+5,5x= 9350zł
13200zł - 11x+5,5x = 9350zł
-11x+5,5x= 9350zł - 13200zł
-5,5x= -3850 zł /:-5,5zł
x=700

Odp: W ZOO było 700 dzieci ;)

Bardzo proszę o Naj :D
418 4 418
2010-03-24T17:48:13+01:00

(1200-x)*11+5,5x= 9350
13200-11x+5,5x = 9350-11x+5,5x= 9350zł -13200-5,5x= -3850 zł /:-5,5
-5,5x= -3850 zł /:-5,5
x=700

W tym dniu było 700 dzieci w zoo
116 2 116
powiedcie dlaczego jest 5.5x