Odpowiedzi

2010-03-24T17:58:54+01:00
M=2kg
h=100m


Rozwiązanie
t=√2h/g
t= √200/10
t= √20 s


s=100

W=F×s
W= 20x 100
W=2000J
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-24T17:59:43+01:00
Dane:
m = 2kg
h = 100m
g = 10 N/kg = 10m/s²

Szukane:
t = ?
W = ?

Wzory:
h = gt²/2 → 2h = gt² → 2h/g = t² → √2h/g = t
W = mgh

t = √2×100m : 10m/s²
t = √20 [m × s²/m] Metry się skrócą.
t = √20 s ≈ 4,5 s

W = 2kg × 10N/kg × 100m Kilogramy się skrócą.
W = 2000 N×m = 2000J = 2 kJ

Odp.: Ciało uderzy w ziemię po 4,5s . Wykonało pracę równą 2kJ.