Odpowiedzi

2010-03-24T21:22:12+01:00
Witaj
1.Hydroliza walerianianu propylu
CH3-CH2-CH2-CH2-COOC3H7 +H2O<--->CH3-CH2-CH2-CH2-COOH+C3H7OH
2.Zobojętnianie kwasu octowego zasadą magnezową/wodorotlenkiem magnezu/
2CH3-COOH+Mg(OH)2--->(CH3-COO)2Mg+2H2O
3.Reakcja kwasu propionowego z sodem
2CH3-CH2-COOH+2Na---->2CH3-CH2-COONa+H2
4.Reakcja estryfikacji kwasu masłowego i alkoholu butylowego
CH3-CH2-CH2-COOH+HO-C4H9<--->CH3-CH2-CH2-COOC4H9+H2O
5.Dysocjacja kwasu mrówkowego
H-COOH<--->H+ + H-COO-

Semper in altum...........................pozdrawiam
PS. Wrazie wątpliwości - pytaj.
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-24T21:46:08+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
1.
C4H9COOC3H7 + H2O---->C4H9COOH + C3H7OH

2.
2CH3COOH + Mg(OH)2---->(CH3COO)2Mg + 2H2O

3.
2C2H5COOH + 2Na---->2C2H5COONa + H2

4.
C3H7COOH + C4H9OH---->C3H7COOC4H9 + H2O(na strzałce"stęż.H2SO4")

5.
HCOOH----> HCOO(-) + H(+)
2 5 2