Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-24T18:06:16+01:00
X-liczba chłopców
86%x-liczba dziewcząt

x+86%x=930
1.86x=930/:1,86
x=500-chłopcy

0,86*500=430-dziewczęta

odp.w szkole uczy się 500 chłopców i 430 dziewcząt.

liczę na naj ;)
1 5 1
2010-03-24T18:09:53+01:00
Liczba chłopców- x
liczba dziewczyn 0,86x
Liczba wszystkich uczniów- 930

0,86x+x=930
1,86x=930/:1,86
x=500

Spr.
Liczba chłopców- 500
liczba dziewczyn 430
500+430=930

Odp. W tej szkole uczy się 500 chłopców i 430 dziewczyn.