Rozwiąż równania :
a) x+75=57
b)1 i 1/2 + y= 2 i 3/4
c)x - 34 = -35
d) 3x = 2x + 1/7
e) 3 - x = -2x
f) 5y = 13
g)1/7 x = -2
h) -7b = 7/8
i) 7x + 7 = 35
j) 2 - x = 5 - 2x
k) 69 - x = x + 96


Bardzo proszę o odpowiedzi (zależy mi na obliczeniach)
z góry dzięki ;D

3

Odpowiedzi

2010-03-24T18:15:32+01:00
X+75=57
x=57-75
x= -18

1i1/2+y=2i3/4
y=2i3/4-1i1/2
y=1i1/4

x - 34 = -35
x=-35+34
x=-1

3x = 2x + 1/7
3x-2x=1/7
x=1/7

3 - x = -2x
-x+2x=-3
x=-3

5y = 13/:5
y=13/5=2 i 3/5

1/7 x = -2/:1/7
x= -2* 7/1
x=-14

-7b = 7/8/:(-7)
b= 7/8*(-1/7)
b=- 1/8

7x + 7 = 35
7x=35-7
7x=28/:7
x=4

2 - x = 5 - 2x
-x+2x=5-2
x=3

69 - x = x + 96
-x-x=96-69
-2x=-27/:(2)
-x=-13.5/*(-1)
x=13.5
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-24T18:20:35+01:00
A) x+75=57
x=57-75
x=-18

b)1 i 1/2 + y= 2 i 3/4
y=2 i 3/4-1 i 1/2
y=11/4-3/2
Szukamy wspólnego mianownika jest to 4.
y=11/4-6/4
y=5/4
y=1 i 1/4

c)x - 34 = -35
x=-35+34
x=-1

d) 3x = 2x + 1/7
3x-2x=1/7
x=1/7

e) 3 - x = -2x
-x+2x=-3
x=-3

f) 5y = 13 |:5
y=13/5
y=2 i 3/5

g)1/7 x = -2 |:1/7
x=-2 podzielone przez 1/7
x=2 razy 7/1
x=14

h) -7b = 7/8 |:-7
b=7/8 podzielone przez (-7)
b=7/8 razy (-1/7)
b=-7/56 |:7
b=-8

i) 7x + 7 = 35
7x=35-7
7x=28 |:7
x=4

j) 2 - x = 5 - 2x
-x+2x=5-2
x=3

k) 69 - x = x + 96
-x-x=96-69
-2x=27 |:(-2)
x=27/2
x=13,5

Pzdr :*
3 5 3
2010-03-24T18:54:36+01:00
A)
x+75=57
x=57-75
x= -18

b)
1i1/2+y=2i3/4
y=2i3/4-1i1/2
y=1i1/4

c)
x -34 =-35
x=-35+34
x=-1

d)
3x = 2x + 1/7 /:2x
x=1/7

e)
3-x= -2x
-x+2x=-3
x=-3

f)
5y = 13 /:5
y=2 i 3/5

g)
1/7 x = -2/:1/7
x= -2* 7/1
x=-14

h)
-7b =7/8/:(-7)
b= 7/8*(-1/7)
b=- 1/8

i)
7x+7 =35
7x=35-7
7x=28/:7
x=4

j)
2-x = 5 -2x
-x+2x=5-2
x=3

k)
69-x = x + 96
-x-x=96-69
-2x=-27/:(2)
-x=-13.5/*(-1)
x=13,5