Zapisz kolejne równania równoważne, które otrzymasz po wykonaniu wskazanych przekształceń. Jaka liczba jest rozwiązaniem ostatniego równania ? [ daje naj odp ] pilne z góry dziex
x = -1 | + 4x
............=............. | -3
............=............. | +2
..............=.............. |razy ( - 1)
............=................. | +4
............=.............

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-24T18:10:17+01:00
X = -1 | + 4x
x+4x=-1+4x

5x=-1+4x | -3
5x-3=-1+4x-3

5x-3=4x-4 | +2
5x-3+2=4x-4+2

5x-1=4x-2 | razy (-1)
-(5x-1)=-(4x-2)

-5x+1=-4x+2 | +4
-5x+1+4=-4x+2+4
-5x+5=-4x+6

-5x+4x = 6-5
-x=1 | razy(-1)
x=-1

Rozwiązaniem ostatniego równania jest -1.
1 5 1
  • Emm3
  • Początkujący
2010-03-24T18:14:16+01:00
X = -1 | + 4x
5x=-1+4x | -3
5x-3=-4+4x | +2
5x-1=-2+4x|razy ( - 1)
-5x+1=2-4x| +4
-5x+5=6-4x
-5x+4x=-5+6
-x=1
x=-1
1 5 1