Odpowiedzi

2010-03-24T18:11:43+01:00
Jeśli do pierwszej liczby dodamy podwojona drugą liczbe to otrzymamy 29.Natomiast jesli do podwojonej pierwszej liczby dodamy drugą to otrzymamy 17. Wyznacz te liczby.

x+2y=29 stąd: x=29-2y
2x+y=17

2*(29-2y)+y=17
58-4y+y=17
58-3y=17 obustronnie +3y
58=17+3y obustronnie -17
41=3y obustronnie :3
x=41/3=13 i 2/3

x=29-2*(13 i 2/3)=29-(26 i 4/3)=29-(27 i 1/3)=(28 i 3/3)-(27 i 1/3)=1 i 2/3
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-24T18:12:22+01:00
A-pierwsza liczba
b-druga liczba
Układ równań: (w klamerce)
a+2b=29
2a+b=17

a=29-2b
41=3b

a=1⅔
b=13⅔
Odp: Te liczby to 1⅔ i 13⅔.
4 5 4
2010-03-24T18:26:21+01:00
X-pierwsza liczba
y-druga liczba

x+2y=29
x=29-2y

2x+y=17
podstawiamy pod x
2*(29-2y)+y=17
58-4y+y=17
-3y=17-58
-3y=-41/:(-3)
y=⁴¹/₁ * ⅓
y=⁴¹/₃
y=13⅔


x=29-2y
x=29-2*13⅔
x=29-27⅓
x=1⅔

odp.te liczby to 1⅔ i 13⅔
4 4 4