Odpowiedzi

2010-03-24T18:20:53+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-24T18:56:38+01:00
Obliczamy to z twierdzenia Pitagorasa:
a) 2 dm=20 cm, 5 cm
20²+5²=c²
400+25=c²
c=√425=√25*√17=5√17
b) 25cm, 100mm=10cm
c²=25²+10²
c²=625+100
c²=√725=√25+√29=5√29
c)8cm, 16 mm=1.6cm
c²=8²+1.6²
c²=64+2.56
c=√66,56(nie wiem jak to dalej rozłożyć)
d)5m=50dm, 5dm
c²=50²+5²
c²=2500+25
c=√2525=√2500+√25=50+5=55
Ale nie obiecuje, że dobrze.
1 5 1