Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-10-29T14:33:19+01:00
Podział komórki - proces zachodzący u wszystkich żywych organizmów, w którym komórka macierzysta dzieli się na dwie lub więcej komórek potomnych. Najpierw następuje podział jądra komórkowego poprzez mitozę, mejozę lub amitozę. Po podziale jądra dzieli się cytoplazma - cytokineza. Podział komórkowy jest jedną z faz cyklu komórkowego.

Pączkowanie - jest to rodzaj rozmnażania bezpłciowego. Polega ono na wytwarzaniu przez rodzicielski organizm małego fragmentu, który po oderwaniu się od rodzica samodzielnie rozwija się w identyczną genetycznie jego kopię. Można powiedzieć, że z genetycznego punktu widzenia pączkowanie to rodzaj klonowania. Przez pączkowanie mogą rozmnażać się np. gąbki, parzydełkowce, stułbie, u których proces ten jest poprzedzony mitotycznym podziałem jądra komórkowego. Wiele roślin (np. byliny) również potrafi się rozmnażać przez pączkowanie.
5 4 5
2009-10-29T14:47:46+01:00
Paczkowanie - to rodzaj rozmnazania bezpłucowego. na ciele organizmu macierzystego tworzy sie uwypuklenie zwane paczkiem które stopniowo rozija sie w miniaturke dorosłego ogranizmu. Po oddzieleniu sie młody organizm rozpoczyna samodzielne życie. natomias
podział komórki -to proces ten rozpoczyna sie od podziału jadra komórkowego.
nastepnie pomiędzy dwoma nowymi jadrami zaczyna tworzyć sie błona która stopniowo dzieli komórke na dwie równe niezależne od siebie części
3 3 3
2009-10-29T15:53:05+01:00
Podział komórki jest tlenowe lub beztlenowe.Podział ten występuje np.u bakterii.Podzielone komórki są takie same jak komórka macierzysta.Pączkowanie występuje tylko beztlenowo i komórki potomne nie są takie same jak komórka macierzysta
4 3 4