Odpowiedzi

2010-03-24T18:27:43+01:00
Kiedy byłam w tym pokoju poczułam spokój i harmonię było tam pełno różowych misiaczków krzesełko było z waty wyszywane niebieskim materiałem.Na dywanie były zielone i żołciotkie sloniki.A NA SCIANACH WIDNIALY kaczuszki.Małe dziecko bawiło się na łożku ktore bylo wyscielone rózową poduszeczką i zółto-zielony kocyk
20 2 20
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-24T18:40:02+01:00
Jestem w pokoju malutkiego trzylatka. pokoik jest urządzony w cieplutkich kolorach- pomarańczy i żółci. w kącie stoi malutkie łóżeczko, a obok niego znajduje się półeczka, na której stoi lampka nocna i książeczka z obrazkami. na przeciwko łóżka jest szafa i mały, plastikowy stolik z krzesełkami na których leżą laleczki. po lewej stronie znajduje się meblościanka, na której są różne zabaweczki. na żyrandoze zaczepiona jest maskotka, przypominająca Prosiaczka [z bajki Kubuś Puchatek]. Na podłodze pokoju jest puchaty, żółty dywanik. widać, że jest to pokoik dziecka, z szeroko rozwiniętą wyobraźnią.

(wszystkie zdrobnienia podaję w mianowniku)
malutki- formant -utki
pokoik- -ik
cieplutkie- -utkie
malutkie- -utkie
łóżeczko- -eczko
krzesełka- -ełka
laleczki- -eczki
zabaweczki- -eczki
Prosiaczek- -aczek
dywanik- -ik


przepraszam jeśli są jakiekolwiek błędy. chociaż mam nadzieję, że takowych nie ma. :) nie dawno miałam ten temat na polskim więc powinno sie zgadzać. :P
44 4 44
2010-03-24T18:45:31+01:00
Pokoik ten jest malutki. Na ścianach wiszą znaczki. Obok stoi fotelik z krzesełkiem i brązowy regalik. W kącie rośnie mały kaktusik. W łóżeczku leży malutki chłopczyk, trzyma zabawne maskotki.

pokój - pokoik formant +ój
malutki - mały więc malu
znaczki - znak - zna
fotelik - fotel - +ik
regalik - regał - rega
kaktusik - kaktus -+ik
łóżeczko - łóżko- łóż
chłopczyk - chłopiec -chłop+iec
16 3 16