Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-24T18:50:03+01:00
Tkanka chrzęstna
- nieunaczynniona i nieunerwiona,
- składa się z komórek chrzęstnych chrondrocytów, które są zwakualizowane i występują w skupiskach (2,3 lub 4)
- grupy chrondrocytów występują w jamkach chrzęstnych i są otoczone torebką chrzęstną
- dobrze rozwinięta substancia komórkowa  chondryna, która zawiera różne włokna białkowe, które wytwarzane są przez komórki chrząstkotwórcze  chondroblasty
- podczas urazu, chondrocyty przekształcają się w chondroklasty, komórki chrząstkogubne.

Tkanka kostna:
- bogato unaczyniona i unerwiona,
- aktywna pod względem metabolicznym,
- czynny zbiornik zapasowy jonów, np. wapnia
- komórki kościotwórcze  osteocyty
- włókna osseinowe
- substancja podstawowa z solami mineralnymi (twarda i wytrzymała
6 4 6
2010-03-24T18:51:58+01:00
Tkanka kostna jest bogato unaczyniona i unerwiona, a tkanka chrzęstna nie.
Tkanka kostna podtrzymuje szkielet.
Tkanka kostna zbudowana jest z substancji międzykomórkowej, przesyconej związkami mineralnymi.
Tkanka chrzęstna składa się z dużej ilości elastycznej i sprężystej substancji międzykomórkowej.
Tkanka chrzęstna występuje w małżowinie usznej.
5 1 5