Zad 1
Wskaż przykłady niekorzystnych zmian, które zachodzą w atmosferze,hydrosferze i litosferze na skutek działalinosci człowieka.
Zad 3
Wytłumacz dlaczego porosty naleza do organizmów najwrazliwszych na zanieczyszczenia.

Prosze o szybko odp daje naj!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-27T07:52:05+01:00
Zad 1
Wskaż przykłady niekorzystnych zmian, które zachodzą w atmosferze,hydrosferze i litosferze na skutek działaliności człowieka.
atmosfera:
-efekt cieplarniany;
-dziura ozonowa;
-kwaśne deszcze;
hydrosfera:
-eutrofizacja wód;
-sukcesja jeziora;
Uznałam te zmiany, gdyż powoduje je człowiek poprzez zanieczyszczenia, brak oczyszczania jezior, stosowanie nawozów.
Zad 3
Wytłumacz dlaczego porosty należą do organizmów
najwrażliwszych na zanieczyszczenia.
Ponieważ oddychają całą powierzchnią plechy, a te które mają jej największą powierzchnie są najwrażliwsze.

Jeżeli wystąpią jakieś nieścisłości to proszę pisać na PW, polecam się na przyszłość (biologia i chemia), pozdrawiam.
1 4 1
2010-03-27T08:28:45+01:00
1:
w atmosferze:
efekt cieplarniany, dziura ozonowa, kwaśne deszcze

w hydrosferze:
eutrofizacja wód, sukcesja jezior

w litosferze:
wietrzenie skał

3:
Poniewaz ich plecha jest bardzo delikatna, i gdy wsiąkną do niej zanieczyszczenia to obumiera.