1. w stawie pana Ludwika pływają grube ryby a także płotki i leszcze. grube ryby stanowią 5% wszystkich ryb a płotki 80% pozostałych. leszcze w tym stawie jest 38. ile grubych wyb pływa w tym stawie ?

2. hurtownik kupił 2 tony bananów. ⅘ bananów sprzedał z zyskiem 12% a resztę sprzedał z zyskiem 5%. na całej transakcji zarobił 424 zł. ile zapłacił za wszyskie banany ?

Pilnee :|

2

Odpowiedzi

2010-03-24T18:35:25+01:00
15%=38

o.15 razy x = 38
0.15x=38 /: 0.15
x= 253,3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-24T18:40:17+01:00
1. 80%+5%= 85%
100%-85%= 15%

15% - 38
100%- х

х= 38*100/ 15
х≈ 253

5% z 253= 5*253/100= 12,65

Odp. W stawie pływa 12 grubych ryb.
(Lecz od razu piszę, że nie jestem pewna tego rozwiązania...)