Odpowiedzi

2010-03-24T18:35:08+01:00
24:4=6 6cm ma krótszy odcinek, a 18cm dłuższy
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-24T18:55:06+01:00
Z własności trójkątów prostokątnych o kątach 30, 60 i 90 stopni, jeśli przeciwprostokątna c=10cm, to bok krótszy a=5 (ten przy kącie 60 stopni). Ten przy 30 stopiach ma 5√3, co łatwo można udowodnić poprzez twierdzenie pitagorasa.
b²=10²-5²
b²=100-25
b²=75
b=5√3

P=(5×5√3)÷2=12√3