Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-24T18:46:30+01:00
2m=20dm ; 90cm=9dm ; 80cm=8dm
V=a*b*c
V=20*9*8=180*8=1440dm³
1440:4=360dm³
1dm³=1l
360dm³*3=1080dm³=1080l
odp. Karolina nalała do wanny 1080l wody.
________________
PS. Miałem to samo w powtórkach z + i wyszedł mi taki wynik, i było dobrze
Komentarz został usunięty
2010-03-24T18:47:28+01:00
Karolina bardzo lubi kąpiele. W sobotni wieczór napełniła prostopadłościenną wanne o wymiarach 2m X 90 cm X 80 cm do 3/4 wysokości. Ile litrów wody nalała karolina do wanny?
a=2m=20dm
b=9dm
c=8dm

V=a*b*c
V=20*9*8=1440

3/4*V=3/4*1440=1080dm³=1080litrow
2010-03-24T18:53:27+01:00
Można najpierw obliczyć V prostopadłościanu
V=axbxc przy czym trzeba ujednolicić jednostki najlepiej na dm
i tak 2m=20dm, 80cm=8dm, 90cm=9dm
V=20x9x8=1440dm/3
3/4x1440=1080dm/3=1440litrów