Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-29T15:07:17+01:00
4.
a)
1cm=300m
12cm=xm
1x=12*300/:1
x=3600m=3,6km
b)
Centrum miasta - żółty szlak - zielony szlak - schronisko Jelanek - Potok Płomnica - szlak czarny - Sowia Dolina - szlak niebieski - Sowia Przełęcz - Schronisko Jelanek
c)
Mały Staw
d)
Płomnica
Wody tego potoku płyną na północ.

1.
Teoria geocentryczna i Teoria heliocentryczna
Wszystkie planety krążą wokół Ziemi. i Wszystkie planety krążą wokół Słońca.
Klaudiusz Ptolemeusz i Mikołaj Kopernik
2.
Gwiazda - ogromne ciało niebieskie świecące własnym światłem - Słońce
Plenetoida - niewielkie ciało niebieskie obiegające Słońce pomiędzy orbitami Marsa i Jowisza - Juno
Księżyc - naturalny satelita planety - Księżyc
Kometa - ciało niebieskie posiadające warkocz - Halleya
3.
a)
Merkury
Mars
Wenus
Ziemia
Neptun
Uran
Saturn
Jowisz
b)
1. planety leżące bliżej mają niewielkie rozmiary i wysoką gęstość
2. planety leżące dalej są większe i mają małą gęstość
2009-10-29T18:42:02+01:00
Cw.4 str 21

a) 14,5 cm x 10 km = 145 km

3/ 23
a) 1. Merkury
mars
wenus
ziemia
neptun
uran
saturn
jowisz
b) obiegają słońce w krótszym czasie niz planety leżące dalej od słońca 2. znajdują się bliżej słonca