Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-24T18:55:55+01:00
Wszystko w załączniku Ci wypisałam.
na pewno jest dobrze
2010-03-24T18:59:45+01:00
P=1/2(a+b)*h
26=1/2(3+b)*4 /2
52=(3+b)*4
52=12+4b
12+4b=52 /-12
4b=40 /:4
b=10cm

długość drugiej podstawy wynosi 10 cm.
2010-03-24T19:01:29+01:00
Po przekształceniu wzór wygląda tak (a+b)xh=Px2
z tego wynika zę (a+b)xh=52cm/2
a+b=52cm/2:4cm
a+b=13cm
a=13cm-3cm
a=10cm