Odpowiedzi

2010-03-24T18:56:38+01:00
Herezja (z greckiego haireisis "branie dla siebie, wybór"), w starożytności mianem tym określano autonomiczne szkoły filozoficzne. W okresie patrystyki (ojców Kościoła) słowa tego zaczęto używać dla nazwania grup chrześcijan, których poglądy i interpretacje odbiegały od przyjętych przez autorytety teologiczne i władze Kościoła katolickiego.
35 3 35
2010-03-24T19:00:00+01:00
Herezja to pogląd religijny sprzeczny z zasadami religii panującej.
35 3 35
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-24T19:01:12+01:00
Herezja to postępowanie niezgodne z postępowaniami kościoła i papieża. Jeśli ktoś działa, przeciw prawami koscioła nazywamy go heretykiem.
30 4 30