Nocą rośliny
a. prowadzą fotosyntezę
b.Śpią
c.produkują dwutlenek węgla
d. rozmnażają się

Symbolem którego Parku Narodowego jest batalion
a.Wigierskiego
b.Karkonoskiego
c.Bierzańskiego
d.Świętokrzyskiego

W polsce rośliną objętą ochroną jest
a.Stokrotka
b.bez czarny
c.babka zwycznajna
d.sasanka zwyczajna

Porosty są tworzone przez
a.grzyby i glony
b.glony i bakterie
c.glony i pierwotniaki
d. grzyby i pierwotniaki

Śmiertelnie trujący muchomor jadowity bywa mylony z
a.podgrzybkiem
b.borowikiem
c.młodymi pieczarkami
d.maślakiem

Bliskie współżycie dwu gatunków , które przynosi obu partnerom kożyści to
a.komensalizm
b.amensalizm
c.pasożytnictwo
d.symbiozna

Ptakami których życie związane jest z wodą są
a. Pelikan i sójka
b.perkoz i żuraw
c.kormoran i dzięcioł
d.pingwin i koliber '

ciemna warstwa zanieczyszczeń wisząca na niektórym bardzo dużymi maiasami to
a.czad
b.dym
c.mgła
d.smog

3

Odpowiedzi

2010-03-24T18:58:58+01:00
1.a
2.żaden
3.b
4.c
5.b
6.c
7.d
8.d
2010-03-24T19:01:11+01:00
1 - a
2 - c , źle napisałaś , chodziło o Biebrzański PN a nie Bierzański PN.
3 - d
4 - a
5 - c
6 - c
7 -d
8 -d
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-24T19:06:20+01:00
1. c.produkują dwutlenek węgla
2. c.Bierzańskiego
3. d.sasanka zwyczajna
4. a.grzyby i glony
5, c.młodymi pieczarkami
6. d.symbiozna
7. b.perkoz i żuraw
8. d.smog
Żeby nie było szukałam odpowiedz w internecie wiec nie wiem jak inni będą mieli ale to jest na pewno dobrze