Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-25T12:03:15+01:00
FOTOSYNTEZA
Proces enaboliczny wymagający energii słonecznej,
Substraty: H2O(woda), CO2(dwutlenek węgla)
Produkty: C6H12O6(glukoza), O(tlen)
Fotosynteza zachodzi w chloroplastach
Faza jasna zachodzi tylko w dzień - konieczne jest dostarczenie energii świetlnej
Optimum temperatury: 25-30 st. Celsjusza.

ODDYCHANIE
Reakcja analizy - wyzwala się energia
Substraty: C6H12O6(glukoza)
Prod: H2O(woda), CO2(dwutlenek węgla)
Zachodzi w mitochondriach
Proces zachodzi cały czas, niezależnie od pory dnia,
Optimum temperatury: 35-40 stopni Celsjusza.
7 4 7
2010-03-25T12:09:36+01:00
Porównanie fotosyntezy i oddychanie u roslin

FOTOSYNTEZA / ODDYCHANIE

pora zachodzenia procesu: w dzien / zachodzi w dzien i w nocy

miejsce zachodzedznia procesu: w chloroplastach / w mitochondriach

składniki potrzebne: dwutlenek wegla i woda / glukoza i tlen

produkty: gukoza tlen / dwutlenek wegla i woda

rola światła : potrzebne do reakcji chemicznej / niepotrzebne
5 3 5