Paweł ma książki na dwóch półkach. Na górnej ma 2razy więcej książek niż na dolnej. Gdyby z górnej półki przełożył na dolną 7 książek, wówczas na obu półkach miałby taką samą ich ilość. Ile książek ma Paweł?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-24T18:58:43+01:00
42:2=21
21-7=14-na dolnej półce
21+7=28-na górnej półce
2010-03-24T19:02:53+01:00
42 : 2 = 21
21 + 7 = 28
21 - 7 = 14

na górnej 28
na dolnej 14
w sumie 42

i teraz będzie dobrze