Wyjasnij frazeologizmy:
Wrog az do smierci
igrac ze śmiercia
akt śmierci
ostatnia droga
kara śmierci
śmiertelny cios
ściana śmierci
zakret śmierci
od kolyski az po grob
na śmierc i zycie
w obliczu smierci
jakie zycie taka smierc
starosc nie radosc a smierc nie wesele
śmierc i zona od boga przeznaczona

2

Odpowiedzi

2010-03-24T19:12:43+01:00
IGRAĆ ZE ŚMIERCIĄ- ryzykować, nie liczyć się z tym, że można zginąć
OSTATNIA DROGA-pogrzeb, przejście z życia ziemskiego do życia w niebie
ŚMIERTELNY CIOS- uderzenie powodujace zgon na miejscu
OD KOŁYSKI AŻ PO GRÓB- przez całe życie
NA ŚMIERĆ I ŻYCIE- postawić wszystko na jedną kartę, nie myśleć o niczym
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-24T19:44:15+01:00
Ktoś cię bardzo nie lubi jest twoim wrogiem przez całe życie.igrać ze śmiercią- lekkomyślnie narażać się na utratę życia
akt śmierci -dokument potwierdzający zgon jakiegoś człowieka
ostatnia droga -jakaś ostatnia droga np życia
kara śmierci- skazać kogoś na śmierć
śmiertelny cios -ktoś zadaje komuś śmiertelny cios
ściana śmierci - budynek za którym ścianom odbywa się egzekucja
zakręt śmierci- bardzo ostry niebezpieczny zakręt drogi
od kołyski aż po grubb -ktoś jest z kimś przez cale życie
na śmierć i życie -ktoś kto dla drugiej osoby zrobił bywszystko