A) 3/5 + 7/10 =
b) 4/15- 4/15 =
c) 11/30 + 1/6 =
d) 2 9/16 - 1 1/4 =
e) 12 2/3 + 1 3/4 =
f) 8 1/8 - 2/3 =
g) 6 1/4 - 3 5/6 =
h) 7 1/6 + 6 1/8 =
i) 6 1/3 - 3 5/6 =
j) 3/8 + 5/6 - 7/12 =
k) 2 1/6 - 1 1/2 + 1/8 =
l) 5 1/14 - 2 2 1/4 - 1 3/7 =


" / " - kreska ułamkowa .
np .2 1/3 - 2 całe i jedna trzecia ;p

3

Odpowiedzi

2010-03-24T19:15:00+01:00
A) 3/5 + 7/10 =6/10+7/10=13/10=1,3
b) 4/15- 4/15 =0
c) 11/30 + 1/6 =11/30+5/30=16/30
d) 2 9/16 - 1 1/4 =29/16-20/16=9/16
e) 12 2/3 + 1 3/4 =38/3+7/4=152/12+21/12=173/12
f) 8 1/8 - 2/3 =65/8-2/3=195/24-16/24=179/24
g) 6 1/4 - 3 5/6 =25/4-35/6=75/12-70/12=5/12
h) 7 1/6 + 6 1/8 =43/6+49/8=172/24+147/24=319/24
i) 6 1/3 - 3 5/6 =19/3-23/6=38/6-23/6=15/6
j) 3/8 + 5/6 - 7/12 =9/24+20/24-14/24=15/24
k) 2 1/6 - 1 1/2 + 1/8 =13/6-3/2+1/8=52/24-36/24+3/24=19/24
l) 5 1/14 - 2 2 1/4 - 1 3/7 = 71/14-89/4-10/7=142/28-623/24-40/24=-521/24
2010-03-24T19:16:28+01:00
A)3/5 + 7/10 = 6/10 + 7/10 = 13/10 = 1 3/10
b)4/15 - 4/15 = 0
c)11/30 + 1/6= 11/30 + 5/30 = 16/30
d)2 9/16 - 1 1/4= 2 9/16 - 1 4/16 = 1 5/16
e)12 2/3 + 1 3/4 = 12 8/12 + 1 9/12 = 13 17/12 = 14 5/12
f)8 1/8 - 2/3 = 8 3/24 - 16/24 = 7 11/24
g)6 1/4 - 3 5/6 = 6 3/12 - 3 10/12 = 2 5/12
h)7 1/6 + 6 1/8 = 7 4/24 + 6 3/24 = 13 7/24
i)8 1/3 - 3 5/6 = 8 2/6 - 3 5/6 = 4 3/6
j)3/8 + 5/6 + 7/12 = 9/24 + 20/24 + 14/24 = 43/24 = 1 19/24
k)2 1/6 - 1 1/2 + 1/8 = 2 4/24 - 1 12/24 + 3/24 = 16/24 + 3/24
= 19/24
l)5 1/14 - ? - 1 3/7 _ Nie wiem co tam pisze :(
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-24T19:23:23+01:00
A) 3/5 + 7/10 = 6/10+7/10= 13/10 = 1,3
b) 4/15- 4/15 = 0
c) 11/30 + 1/6 =11/3- + 5/30 = 16/30
d) 2 9/16 - 1 1/4 = 25/16 - 5/4 = 25/16 - 20/16 = 5/16
e) 12 2/3 + 1 3/4 = 38/3 + 7/4 = 152/12 + 21/12 =173/12
f) 8 1/8 - 2/3 = 65/8 - 2/3 = 195/24 - 16/24 = 179/24
g) 6 1/4 - 3 5/6 = 25/4 - 30/5 = 125/20 - 120/20 = 5/20 = 1/4
h) 7 1/6 + 6 1/8 = 43/6 + 49/8 = 172/24 +147/24 = 319/24
i) 6 1/3 - 3 5/6 = 38/6 - 23/6 = 15/6
j) 3/8 + 5/6 - 7/12 = 9/24 + 20/24 - 14/24 = 15/24
k) 2 1/6 - 1 1/2 + 1/8 = 52/24 - 36/24 + 3/24 = 19/24
l) 5 1/14 - 2 1/4 - 1 3/7 = 124/28 - 54/28 - 40/20 = 30/28
2 3 2