Zad.\_|*|_/
Dom pana Nieostrożnego i supermarket znajdują się na terenie zabudowanym . Dopuszczalna prędkość na tym terenie wynosi 50 km/h . Pan Nieostrożny odległość z domu do supermarketu wynoszącą 10 km pokonał w ciągu 10 minut . Czy złamał przepisy ruchu drogowego ???


Z obliczeniami!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-29T15:34:41+01:00
Wartość prędkości pana Nieostrożnego to:

(10 km) / (10 min) = (1 km)/min = (1 km) / (1/60 h) = 60 km/h

60 km/h > 50 km/h

Odp. Pan Nieostrożny złamał przepisy ruchu drogowego.
1 5 1
  • Użytkownik Zadane
2009-10-29T15:37:07+01:00
S=10km
t=10min=⅙h
v=?
v=s/t
v=10/⅙ [km/h]
v=10*6 [km/h]
v=60 km/h

50km/h<60km/h

Odp: Pan Nieostrożny złamał przepisy ruchu drogowego.
2 4 2