W których, z wymienionych przypadków pożarów, do gaszenia należy użyć wody, a w których tlenku węgla(IV)? Odpowiedź uzasadnij.
a)paląca się benzyna
b)palący się papier
c)w palącym się pomieszczeniu znajdują się dzieła sztuki i książki
d)palące się substancje reagują z wodą
e)palący się węgiel
f)w palącym się pomieszczeniu jest instalacja elektryczna pod napięciem.

Za odpowiedź z góry dzięki, pkt nawet dużo więcej nie mam.
Tylko proszę żeby była uzasadniona odpowiedź...

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-10-29T15:47:58+01:00
A) dwutlenek węgla ponieważ woda jest cięższa od benzyny.
b) woda to chyba logiczne xd
c) dwutlenek wgla aby nie popsuć dzieł
d) dwutlenek węgla to chyba też logiczne xd
e) woda
f) dwutlenek węgla aby nikogo nie porazić prądem.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-29T16:16:50+01:00
A)paląca się benzyna -CO₂Bo woda ma większągęstość odbęzyny i bęzyna będzie się rozlewała na większeobszary
b)palący się papier-H²O
c)w palącym się pomieszczeniu znajdują się dzieła sztuki i książki-CO₂Bo woda zniszczy książki
d)palące się substancje reagują z wodą-CO₂bo z woda zajdzie reakcja a powstała substancja będzie sięnadalpaliła
e)palący się węgiel- H₂O
f)w palącym się pomieszczeniu jest instalacja elektryczna pod napięciem-CO₂Bo woda zpowoduje spięcie