Hey. Daje zadania ponieważ z matmy jestem cienki i ja tego w ogóle nie rozumiem. :) Punkty czekają.

1. Rozwiąż równania

a. x+2x = x+9

b. y+2y-5 = 11-y

c. 3a+4 = a-1+a+7

d. 1/3x-2 = x+2

e. 1 - 6/7x =4/7

Legenda:
1/3 = jedna trzecia
6/7 = sześć siódmych
4/7 = cztery siódmych

2

Odpowiedzi

2010-03-24T19:17:30+01:00
1. Rozwiąż równania

a. x+2x = x+9
3x-x=9-2
2x=8 //:2
x=4

b. y+2y-5 = 11-y
3y+y=11+5
4y=16 //:4
y=4

c. 3a+4 = a-1+a+7
3a-2a=6-4
a=2

d. 1/3x-2 = x+2 //*3
x-6=3x+6
x-3x=6+6
-2x=12 //:-2
x=-6

e. 1 - 6/7x =4/7 //*7
7-6x=4
-6x=4-7
-6x=-3 //:6
x=3/6
x=1/2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-24T19:21:55+01:00
A ) x+2x = x+9
3x = x+9 / -x
2x = 9 / : 2
x= 4,5
b) y+2y-5 = 11-y
3y -5 =11 - y /+5
3y = 16 -y / +y
4y=16 / :4
y=4
c) 3a+4 = a-1+a+7
3a +4= 2a +6 / -4
3a=2a+2 / -2a
a=2
d) 1/3x-2 = x+2
1/3x-2 =x+2 /+2
1/3x=x+4 / -x
-2/3x=4/ : (-2/3)
x=6

e) 1 - 6/7x =4/7 /-1
-6/7x = -3/7 / : (-6/7)
x=2