Odpowiedzi

2010-03-24T19:24:33+01:00
To zależy o jaki portret literacki chodzi. Jeśli ma to być typowe dziecko swoich czasów( okres kiedy opowieść była napisana) to tak. Choć jej życie na początku nie było łatwe to jednak puźniej się układa. Zazem z Anią poznajemy tajniki życia na wsi. Przygody jej nie są wyolbżymione i naprawdę mogły się wydarzyć. Ania to obraz dziecka grzecznego, posłusznego i dobtrze wychowanego. Choć czasami zdarzały się jej wykroczenia. Zresztą tak też jest w normalnym życiu. Ma przyjaciół i rodzinę, lubi innym pomagać i co najwarzniejsze rozwija swoją pasję( wyobraźnia). Postać jest poytywna więc książka jak najbardziej nadaje się dla dzieci.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-24T19:34:00+01:00
Ania z Zielonego Wzgórza jest ciekawym iw wnikliwym portretem literackim. Ten oto portret stworzyła Lucy Moud Montgomery, która opisała pełne przygód dzieciństwo pewnej dziewczynki o imieniu Ania. Jako 3 miesięczne dziecko została sierotą. Kiedy jej rodzice zmarli była wychowywana u dwóch rodzin: Thomas i Hammond. Dziewczyna trafiła do sierocińca a potem na Zielone Wzgórze. Ania Shirley to drobna, chuda zielono-oka dziewczyna. Jej tważ zdobiły piegi, zadarty nosek i długie, rude włosy. Ubierała się skromnie ale gustownie. Od zawsze chciała mieć suknie z bufiastymi rękawami. Jej negatywną cechą jest gadatliwość i wybuchowość. Ania posiadała niezwykłą wyobraźnie. Nadawała miejscą romantyczne nazwy np.Jezioro lśniących wód. Dziewczyna ta była też uparta i dumnia ponieważ długo nie przebaczyła Gilbertowi.