Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-24T19:21:24+01:00
A) 2(x+3)-5>-2x-7
2x+6 -5 > -2x-7
2x+2x > -7-6+5
4x > -8 / : 4
x > -2
rozwiązaniem jest zbiór (-2; +∞)

b) -2(x-1)+5x>7x+12
-2x+2 +5x > 7x+12
-2x+5x -7x > 12-2
-4x > 10 / : (-4)
x < -2½
rozwiązaniem jest zbiór (-∞; -2½)
2 5 2
2010-03-24T19:26:09+01:00
A) 2(x+3)-5>-2x-7
2x+6-5>-2x-7/+2x
4x+1>-7/-1
4x>-8/:4
x>-2

b)-2(x-1)+5x>7x+12
-2x+2+5x>7x+12
3x+2>7x+12/-3x
2>4x+12/-12
-10>4x/:4
-10/4>x
-5/2>x
3 4 3