Gdyby sokół mógł leciec z prędkością 120 km/h , to pokonałby:
w ciągu 1 godz. metrów
w ciągu 1 minuty metrów
w ciągu 1 sekundy metrów

Gdyby sprinter mógł biec z prędkością 10 m/s to pokonałby :
w ciągu 1 minuty metrów
w ciągu 1 godziny metrów
w ciągo 1 godziny kilometrów

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-24T19:28:43+01:00
1.a) 120 km= 120000m
Odp. w ciągu jednej godziny 120000 m
b) 120000 ; 60 = 2000m
Odp. w ciągu jednej minuty 2000m.
c) 2000 ; 60 = 33,333333... m
odp. w ciągu 1 sekundy 33.33333... m
2. a) 600 m / min
Odp. w ciągu 1 minuty 600 m
b) 600 * 60 = 36000 m
odp. w ciągu 1 godziny 36000 m .
c) 36000= 36 km.
Odp. w ciągu 1 godziny 36 km.
3 4 3
2010-03-24T19:43:06+01:00
V- prędkość
t- czas
s-droga
v=s/t
s=v*t
a)s=120km/h*1h=120km=120000m
b)s=120km/h*1/60h=2km=2000m
c)s=120km/h*1/3600h=1/30km=33 1/3m
a)s=10m/s*60s=600m
b)s=10m/s*3600s=36000m
c)s=10m/s*3600s=36000m=36km
2 3 2