1. W jakim czasie gołąb pokona 120 km, jeśli w ciągu godziny pokonuje 90 km.
Zapisz wszystkie obliczenia.
2. Samochód Jana zużywa 6,5 litra paliwa na 100 km. 1 litr paliwa kosztuje 4,80 zł. Jan zamierza pojechać samochodem z domu do stadniny oddalonej o 40 km. Oblicz, ile będzie kosztowało paliwo na przejazd z domu do stadniny i z powrotem.
Zapisz wszystkie obliczenia.

2

Odpowiedzi

2010-03-24T19:25:22+01:00
1. 90km - 1h
120km - xh
x= 120km x(razy) 1h | : 90km
x= 1 i 1/3 h
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-24T19:32:39+01:00
1.80 min
2.trasa do pokonania :80km
4,80×6,5=31,2
100km=31,2 zł
31,2:5=312:50(pisemnie)=6,24(na 20km)
6,24×4=24,96

na 80 km=24,96zł